hotelvak.be
nl
Platform over hotelmanagement, inrichting en design in Vlaanderen
Digitalisering als warm welkom
Grégory Marchand

Digitalisering als warm welkom

Er wordt vaak gezegd dat de middenklasse in de hotelsector aan het verdwijnen is. Alles lijkt te draaien rond twee uitersten: luxehotels met overdaad of budgetconcepten die enkel op prijs concurreren. Toch merk ik elke dag dat er wel ruimte is daartussen.

Wij geloven in kwaliteit zonder poespas. Met de opening van ons grootste hotel tot nu toe, aan Brussels Airport, telt onze groep intussen twaalf vestigingen in België en Luxemburg. De bezettingsgraden zijn sterk en dat bewijst dat het concept werkt: drie sterren, en met comfort en efficiëntie die perfect aansluiten bij wat gasten vandaag zoeken.

Gasten willen zich thuis voelen, maar dan slimmer georganiseerd. Wat ze thuis hebben – een stabiele wifi, een goed bed, toegang tot hun favoriete streamingdiensten – willen ze ook bij ons. Daarom investeren we volop in digitalisering, niet om het menselijke aspect te vervangen, maar om het te versterken. Via onze app kunnen gasten inchecken, hun kamer openen, lokale tips ontdekken en praktische informatie vinden. Geen wachtrijen, geen papieren formulieren, geen onnodig tijdverlies.

We zijn een driesterrenproduct en kunnen dus niet voor elke vraag een conciërge inzetten. Maar we willen wel dat elke gast snel geholpen wordt. Met onze digitale conciërge bieden we suggesties voor restaurants, bezienswaardigheden en activiteiten in de buurt. Tegelijk blijft persoonlijk contact mogelijk aan de receptie. Die balans tussen gemak en nabijheid maakt het verschil.

Door technologie slim in te zetten, creëren we meer tijd voor wat echt telt: aandacht voor de gast. Digitalisering is voor ons een manier om gastvrijheid eenvoudiger en warmer te maken. Mensen willen vandaag vooral tijd winnen, en als wij hen die tijd kunnen teruggeven, dan doen we ons werk goed.

Wij positioneren ons bewust in het midden van de markt. Geen luxeketens of budgetlogies, maar hotels met een ‘eerste klasse’-prijs-kwaliteitverhouding. We bouwen of renoveren uitsluitend driesterrenhotels, met degelijke bedden, een functionele badkamer en een aangename inrichting. Meer moet dat niet zijn. Tegelijk houden we vast aan een flexibele prijszetting: aantrekkelijk voor wie vroeg boekt, competitief bij piekmomenten. Zo blijft ons product toegankelijk en tegelijk rendabel.

Wat we vandaag doen, toont dat de toekomst van gastvrijheid niet spectaculair hoeft te zijn. Geen gouden kranen of marmeren lobby’s, maar slimme eenvoud. Een hotel dat aanvoelt als thuis, maar praktischer en efficiënter. Een plek waar digitalisering het verschil maakt, zonder de warmte te verliezen.

Onze gasten logeren eigenlijk gewoon thuis, alleen tweehonderd kilometer verder. En net dat maakt het zo mooi.

Grégory Marchand
Sales Director B&B Hotels BeLux

Gerelateerde artikelen

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuur ons een bericht

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten