hotelvak.be
nl
Platform over hotelmanagement, inrichting en design in Vlaanderen
Witte kassa is laatste puzzelstukje van een geïntegreerd systeem
Focus Hospitality kan oplossingen aanbieden die de volledige breedte van de technologische kant van een hotel verzorgen. (Beeld: Céline Snauwaert)

Witte kassa is laatste puzzelstukje van een geïntegreerd systeem

Wat als alle systemen om een hotel te beheren onder één dak huizen? De voordelen zijn groot zoals een vlotte samenwerking tussen de verschillende systemen. Eén aanspreekpunt zorgt ervoor dat eventuele problemen snel opgelost worden en geen discussie mogelijk is. Dit is geen droomscenario want sinds kort beschikt België over een gecertificeerd wittekassasysteem.

Om een hotel goed te beheren zijn verschillende systemen nodig. Voortaan kan Focus Hospitality oplossingen aanbieden die de volledige breedte van de technologische kant van een hotel verzorgen. Het PMS – Property Management System – Protel is het systeem waar de reserveringen binnenkomen, waar facturen gemaakt worden en gasten kunnen inchecken en uitchecken. Na het Revenue Management Systeem Revcontrol en het betaalsysteem Planet Payment vormt het kassasysteem Breeze de laatste schakel.

Een goed kassasysteem beschikt over een gebruiksvriendelijke interface. (Beeld: Céline Snauwaert)

All-in

Focus Hospitality lanceert het nieuwe kassasysteem Breeze op de Belgische markt. Het systeem Breeze is recent gecertificeerd als witte kassa en integreert volledig met PMS Protel.

Breeze heeft alles in huis. Alle mogelijkheden die een kassasysteem nodig heeft, zijn in deze oplossing terug te vinden zonder koppelingen met andere partners. Wanneer het gaat over zaken zoals tafelreservaties of de QR-codes naar menu’s zijn dit bij de meeste systemen externe applicaties. Verder heeft Breeze zich gespecialiseerd in het werken met keukenschermen ter vervanging van de papieren bonnetjes in de keuken. Via de touchscreens zijn de bestellingen steeds zichtbaar zodat de communicatie met de keuken en de zaal optimaal kan gevoerd worden.

Gebruiksvriendelijk

Waaruit bestaat een goed kassasysteem?

“Een goed kassasysteem beschikt over een gebruiksvriendelijke interface om de bestellingen te noteren en om duidelijk te communiceren met de keuken. Dat gebeurt bij Breeze door de schermen op een duidelijke manier in te delen. De producten die gekozen kunnen worden, zijn voorzien van hulpvragen zoals welke bijgerechten kunnen hierbij geserveerd worden? Of het scherm geeft combinatietips die een aanrader zijn voor de klanten. Het systeem draait volledig op Androidtablets. Dit is een bijkomend voordeel want deze tablets zijn zeer budgetvriendelijk. Wanneer een tablet defect raakt, kan die snel en gemakkelijk vervangen worden”, legt Mike Valcke van Focus Hospitality uit.

Veel sneller oplossingen vinden met een geïntegreerd systeem. (Beeld: Céline Snauwaert)

INTEGRATIE VAN SYSTEMEN

Was er vraag naar dergelijke systemen vanuit de sector?

“We hebben vooral gemerkt dat er nood is aan systemen waarbij er minder pingpong gespeeld wordt tussen verschillende leveranciers. Als er problemen opduiken wijzen verschillende partijen elkaar met de vinger. Het grote voordeel van een geïntegreerd systeem is dat alles binnen één en dezelfde producent is georganiseerd waardoor je veel sneller oplossingen gaat vinden mocht er zich een probleem voordoen. De sterkte van een systeem is net wanneer alles binnen de eigen software blijft en er veel minder storingen optreden. Bijkomend voordeel is de combinatie van Breeze met Protel. Door de integratie van deze twee systemen kan men aan de receptie een scherm oproepen om een bestelling te plaatsen in het restaurant en doorsturen naar de keuken”, vertelt Mike Valcke.

Autonoom met Breeze aan de slag. (Beeld: POSScreen2)

WITTE KASSA

Is het kassasysteem Breeze intussen in gebruik?

“Het systeem is recent gecertificeerd voor de Belgische markt waardoor wij nu pas kunnen beginnen met de commercialisatie. De eerste systemen worden op dit ogenblik bij de klanten aangeboden. Breeze heeft zijn deugdelijkheid al bewezen in andere Europese landen. Onder meer in Frankrijk is het al enkele jaren op de markt. Het duurde iets langer in België omdat hier een certificatiesysteem nodig is voor de witte kassa. De producent heeft de certificatie voor België geregeld zodat we nu hier van start kunnen gaan. Wanneer het systeem verkocht wordt, voorzien wij zowel opleidingen voor de gebruikers als voor de restauranthouder. We leren de mensen met het systeem werken zodat zij autonoom met Breeze aan de slag kunnen. We maken onszelf overbodig. Onze tussenkomst is zelfs niet meer nodig bij de creatie van nieuwe instellingen”, besluit Mike Valcke. 

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Focus Hospitality.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten