Wie een B&B of een uniek boetiekhotel bezoekt laat zich graag verwennen door kleine dingen die net iets anders zijn dan wat ze gewend zijn. Het familiebedrijf Clarysse heeft roots in de textielsector en biedt bad-, bed- en keukentextiel aan van superieure kwaliteit. Gegroeid uit een lokale weverij bouwen ze vanuit hun vakkennis vandaag het merk volop verder uit. Ze richten zich vooral op het luxesegment van de hospitalitysector.
De zachte, stijlvolle stoffen stralen weelderigheid uit en geven een behaaglijk gevoel. Het zijn typische kwaliteitskenmerken waarmee Clarysse zich op de markt profileert. Ze mikken hiermee op B&B’s en boetiekhotels die oog hebben voor detail, duurzaamheid en een persoonlijk onthaal. De luxueuze textielproducten passen in omgevingen die comfort en welzijn centraal zetten. Het bedrijf zet in op onderzoek naar de sterkte en de duurzaamheid van stoffen.
Textiel is een edel product. Kevin Volon, commercieel directeur, vertelt: “De kwaliteit van een stof zit in de sterkte van het garen en het productieproces. Voor badgoed streven we naar een evenwicht tussen dikte en absorptievermogen. We werken al onze producten af met dubbel stiksel. Beddengoed moet ademen: te zwaar kan benauwd aanvoelen, te licht voelt minder luxueus.” De tactiliteit die de stoffen zo bijzonder maakt, verandert niet, ook niet na veelvuldig gebruik.
Clarysse kiest voor stabiele collecties met tijdloze en stijlvolle kleuren. Dat is niet zonder reden: ze creëren rust en gaan lang mee. “Kwaliteitstextiel verslijt niet snel, dan kies je beter niet voor een designtrend die snel weer verouderd is. We houden onze collectie ook zo lang mogelijk stabiel, zodat een hotelier achteraf nog een vervanging of uitbreiding kan bestellen in dezelfde kleur”, vertelt salesmanager Hilde Debal.
Clarysse zoekt voortdurend naar duurzame oplossingen zonder aan kwaliteit in te boeten. Ze volgen de evoluties op de voet. Kevin: “Onze Florence-collectie is van topkwaliteit: honderd procent biologisch van GOTS-katoen, een van de hoogste certificeringen qua duurzaamheid. Hotelketens wassen doorgaans met bleek. Onze handdoeken zijn niet gebleekt en worden niet met bleek gewassen. Kleinschalige hotels doen de was in eigen beheer. Ze zijn gevoeliger voor duurzaamheid en dat geldt ook voor hun publiek. Voor de Luna-collectie hebben we het Global Recycle Standard-certificaat. Deze handdoek bestaat uit 67 procent gerecycleerd katoen en 33 procent gerecycleerd polyester van PET-flessen. Het is onze meest milieuvriendelijke handdoek. Toch lijkt de gemiddelde klant in België er niet klaar voor. In Nederland en in de Scandinavische landen gaat die evolutie sneller. Ondanks een duurder productieproces, bieden we deze reeks aan tegen een vergelijkbare prijs ten opzichte van de andere collecties.”
De Gordon-keukenhanddoeken (80 op 80 centimeter) bestaan uit Egyptisch katoen en zijn bijzonder populair. “De lange vezel neemt het vocht snel op, wat praktisch is in restaurantkeukens”, vertelt Hilde. Hoteliers kunnen details van de badcollectie personaliseren met borduursel van het logo. Voor beddengoed zijn er keuzemogelijkheden voor boorden, sluiting en maat.
Wellnesscentra en spa’s die hun klanten in de watten willen leggen, stellen stijlvolle badcollecties op prijs. “We etaleren er graag onze producten. Dat geeft klanten de kans om een goed gevoel mee naar huis te nemen”, vult Kevin aan.
Clarysse is een bekende speler op de Belgische markt. De rebrandingstrategie voor het luxesegment loopt op volle toeren. In het najaar zijn ze te vinden op de Horeca Expo in Gent. Hoewel luxehospitality een beperkter publiek bereikt, blijft het aantal potentiële afnemers groot. “De Belgische markt kent ons, we willen ons nu stap voor stap internationaal profileren”, zegt Kevin. “Clarysse maakt deel uit van van de internationale groep Love Home Fabrics. “Het is een grote groep waarmee we rechtstreeks samenwerken en die nagenoeg elke vorm van interieurtextiel omvat. Dat is interessant voor grote investeringen of voor startende B&B’s.”
Horeca Expo: Stand 3231
Neem dan rechtstreeks contact op met Clarysse.