hotelvak.be
nl
Platform over hotelmanagement, inrichting en design in Vlaanderen
Luxetextiel voor hospitality: puur comfort en kwaliteit
De Grace-bedcollectie is de perfecte combinatie van luxe en duurzaamheid.

Luxetextiel voor hospitality: puur comfort en kwaliteit

Wie een B&B of een uniek boetiekhotel bezoekt laat zich graag verwennen door kleine dingen die net iets anders zijn dan wat ze gewend zijn. Het familiebedrijf Clarysse heeft roots in de textielsector en biedt bad-, bed- en keukentextiel aan van superieure kwaliteit. Gegroeid uit een lokale weverij bouwen ze vanuit hun vakkennis vandaag het merk volop verder uit. Ze richten zich vooral op het luxesegment van de hospitalitysector.

De zachte, stijlvolle stoffen stralen weelderigheid uit en geven een behaaglijk gevoel. Het zijn typische kwaliteitskenmerken waarmee Clarysse zich op de markt profileert. Ze mikken hiermee op B&B’s en boetiekhotels die oog hebben voor detail, duurzaamheid en een persoonlijk onthaal. De luxueuze textielproducten passen in omgevingen die comfort en welzijn centraal zetten. Het bedrijf zet in op onderzoek naar de sterkte en de duurzaamheid van stoffen. 

De badcollectie Florence behaalt de hoogste certificering qua duurzaamheid.

Tijdloos en stijlvol

Textiel is een edel product. Kevin Volon, commercieel directeur, vertelt: “De kwaliteit van een stof zit in de sterkte van het garen en het productieproces. Voor badgoed streven we naar een evenwicht tussen dikte en absorptievermogen. We werken al onze producten af met dubbel stiksel. Beddengoed moet ademen: te zwaar kan benauwd aanvoelen, te licht voelt minder luxueus.” De tactiliteit die de stoffen zo bijzonder maakt, verandert niet, ook niet na veelvuldig gebruik. 

Clarysse kiest voor stabiele collecties met tijdloze en stijlvolle kleuren. Dat is niet zonder reden: ze creëren rust en gaan lang mee. “Kwaliteitstextiel verslijt niet snel, dan kies je beter niet voor een designtrend die snel weer verouderd is. We houden onze collectie ook zo lang mogelijk stabiel, zodat een hotelier achteraf nog een vervanging of uitbreiding kan bestellen in dezelfde kleur”, vertelt salesmanager Hilde Debal.

Ecologie en luxe

Clarysse zoekt voortdurend naar duurzame oplossingen zonder aan kwaliteit in te boeten. Ze volgen de evoluties op de voet. Kevin: “Onze Florence-collectie is van topkwaliteit: honderd procent biologisch van GOTS-katoen, een van de hoogste certificeringen qua duurzaamheid. Hotelketens wassen doorgaans met bleek. Onze handdoeken zijn niet gebleekt en worden niet met bleek gewassen. Kleinschalige hotels doen de was in eigen beheer. Ze zijn gevoeliger voor duurzaamheid en dat geldt ook voor hun publiek. Voor de Luna-collectie hebben we het Global Recycle Standard-certificaat. Deze handdoek bestaat uit 67 procent gerecycleerd katoen en 33 procent gerecycleerd polyester van PET-flessen. Het is onze meest milieuvriendelijke handdoek. Toch lijkt de gemiddelde klant in België er niet klaar voor. In Nederland en in de Scandinavische landen gaat die evolutie sneller. Ondanks een duurder productieproces, bieden we deze reeks aan tegen een vergelijkbare prijs ten opzichte van de andere collecties.” 

De Liv-bedcollectie bestaat volledig uit Europees linnen.

Service en personalisering

De Gordon-keukenhanddoeken (80 op 80 centimeter) bestaan uit Egyptisch katoen en zijn bijzonder populair. “De lange vezel neemt het vocht snel op, wat praktisch is in restaurantkeukens”, vertelt Hilde. Hoteliers kunnen details van de badcollectie personaliseren met borduursel van het logo. Voor beddengoed zijn er keuzemogelijkheden voor boorden, sluiting en maat. 

Wellnesscentra en spa’s die hun klanten in de watten willen leggen, stellen stijlvolle badcollecties op prijs. “We etaleren er graag onze producten. Dat geeft klanten de kans om een goed gevoel mee naar huis te nemen”, vult Kevin aan.

De Luna-collectie bestaat uit 67 procent gerecycleerd katoen en 33 procent gerecycleerd polyester van PET-flessen.

Internationale ambities

Clarysse is een bekende speler op de Belgische markt. De rebrandingstrategie voor het luxesegment loopt op volle toeren. In het najaar zijn ze te vinden op de Horeca Expo in Gent. Hoewel luxehospitality een beperkter publiek bereikt, blijft het aantal potentiële afnemers groot. “De Belgische markt kent ons, we willen ons nu stap voor stap internationaal profileren”, zegt Kevin. “Clarysse maakt deel uit van van de internationale groep Love Home Fabrics. “Het is een grote groep waarmee we rechtstreeks samenwerken en die nagenoeg elke vorm van interieurtextiel omvat. Dat is interessant voor grote investeringen of voor startende B&B’s.” 

Horeca Expo: Stand 3231

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Clarysse.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Telefoonnummer +32 (0)56 67 16 00 E-mailadres info@clarysse.com Website www.clarysse.com

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten